امازون قفلت حسابي
مساء الخير يجماعة
فوجئت ان حسابي اتقفل ومش عارف افتحه دلوقتي تماما واضطريت افتح حساب صديقي عشان ابعت الرسالة دي
اتبعتلي ايميل ان تم غلق حسابي والغاء اوردراتي بسبب اني تطاوئت مع البائعين من اجل تحصيل فلوس مرتجعات لحسابي
انا مش فاهم اي حاجة يعني انا اوردرات كتير خرجت من عندي واتعمل عليها مرتجعات وترجع متبدله او بايظه او ترجع العلبة فاضية وابعت لامازون ويدوني فلوسها بعد ما يحولوا الفلوس للعملاء وانا ببقى مبلغهم بالمشكلة دي قبل ما يحولوا الفلوس بس بيروحوا محولين وبعدها بيدوني الفلوس كتعويض وفي الاخر يقفلوا الحساب؟؟؟؟؟؟؟
يعني انتو راجعتوا المشكلة وشوفتوا اني على حق وخدت تعويض على اكتر من اوردر وبعدين قررتوا اني متواطيء مع العملاء واغلقتوا حسابي؟
ايه النصب والجنان ده؟
ودلوقتي باعتين في الايميل الي هبعته تحت اني ابعت توضيح ودلائل للايميل بتاعهم, طب هبعت ميتين امه ازاي وحسابي قفلتوه
ياريت حد يساعدني يجماعة عشان دي مصيبة واستعباط من الشركة
امازون قفلت حسابي
مساء الخير يجماعة
فوجئت ان حسابي اتقفل ومش عارف افتحه دلوقتي تماما واضطريت افتح حساب صديقي عشان ابعت الرسالة دي
اتبعتلي ايميل ان تم غلق حسابي والغاء اوردراتي بسبب اني تطاوئت مع البائعين من اجل تحصيل فلوس مرتجعات لحسابي
انا مش فاهم اي حاجة يعني انا اوردرات كتير خرجت من عندي واتعمل عليها مرتجعات وترجع متبدله او بايظه او ترجع العلبة فاضية وابعت لامازون ويدوني فلوسها بعد ما يحولوا الفلوس للعملاء وانا ببقى مبلغهم بالمشكلة دي قبل ما يحولوا الفلوس بس بيروحوا محولين وبعدها بيدوني الفلوس كتعويض وفي الاخر يقفلوا الحساب؟؟؟؟؟؟؟
يعني انتو راجعتوا المشكلة وشوفتوا اني على حق وخدت تعويض على اكتر من اوردر وبعدين قررتوا اني متواطيء مع العملاء واغلقتوا حسابي؟
ايه النصب والجنان ده؟
ودلوقتي باعتين في الايميل الي هبعته تحت اني ابعت توضيح ودلائل للايميل بتاعهم, طب هبعت ميتين امه ازاي وحسابي قفلتوه
ياريت حد يساعدني يجماعة عشان دي مصيبة واستعباط من الشركة
Seller_pTdEGyy3RCJTn
مرحبا @_Discountaty
أنا محمد دانش من أمازون.
أستطيع أن أفهم أن قلقك يتعلق باموالك محجوزة و حسابك مغلق
يرجى النظر في القضايا والحقائق المتعلقة بإندراج المنتجات وعملية الشحن وعملية رد الأموال إلى العميل وفي هذا المنظور، فهم سياسة مدونة السلوك ستكون مفيدة أثناء كتابة الاستئناف بتفاصيل واسعة
إذا كنت تعرف انتهاك مدونة قواعد السلوك الخاصة بالسياسة، فيرجى قبولها وكتابة سبب ذلك في الاستئناف وبعد ذلك ما هي الخطوات التي اتخذتها لتصحيحه وفي المستقبل كيف ستمنع هذه المشكلة.
أرسل هذه المعلومات إلى: selleraccount-review@amazon.eg
هذا الفريق الخاص يرد اليك بعد مراجعة الإستئنافز
يرجى التواصل للحصول على أي نوع من المساعدة الإضافية فيما يتعلق بفلوس ، يمكنك الاتصال بفريق دعم البائع من خلال النقر على خيار المساعدة في مركز البائع، ويمكنك استخدام الرابط
نحن هنا لمساعدتك
مع خالص التقدير،
داني
6 replies
Seller_pTdEGyy3RCJTn
مرحبا @_Discountaty
أنا محمد دانش من أمازون.
أستطيع أن أفهم أن قلقك يتعلق باموالك محجوزة و حسابك مغلق
يرجى النظر في القضايا والحقائق المتعلقة بإندراج المنتجات وعملية الشحن وعملية رد الأموال إلى العميل وفي هذا المنظور، فهم سياسة مدونة السلوك ستكون مفيدة أثناء كتابة الاستئناف بتفاصيل واسعة
إذا كنت تعرف انتهاك مدونة قواعد السلوك الخاصة بالسياسة، فيرجى قبولها وكتابة سبب ذلك في الاستئناف وبعد ذلك ما هي الخطوات التي اتخذتها لتصحيحه وفي المستقبل كيف ستمنع هذه المشكلة.
أرسل هذه المعلومات إلى: selleraccount-review@amazon.eg
هذا الفريق الخاص يرد اليك بعد مراجعة الإستئنافز
يرجى التواصل للحصول على أي نوع من المساعدة الإضافية فيما يتعلق بفلوس ، يمكنك الاتصال بفريق دعم البائع من خلال النقر على خيار المساعدة في مركز البائع، ويمكنك استخدام الرابط
نحن هنا لمساعدتك
مع خالص التقدير،
داني
Seller_q8Ycbs0ojOIlX
دي صفحة سياسات امازون مع البائعين بالعربي
اقرأها وشوف انت اخطأت في ايه وقدم ادلة براءة واضحه وصريحة
او قدم اعتذار وانك فهمت الغلط وانك هتعمل خطوات تصحح بيها الاخطاء
الكلام ده مهم جداً
وان شاء الله المشكلة تتحل
Ash_AMZ
عزيزي @_Discountaty,
تحية طيبة،
انا اش من امازون وأود مساعدتك على إعادة تنشيط حسابك وسأكون أكثر من سعيد لمساعدتك في استفسارك .
وانا اتفهم انه تم تعطيل حسابك بسبب الإنتهاك لسياسات امازون.
علاوة على ذلك، يمكنني أن أرى أهمية هذا بالنسبة لعملك، ولهذا السبب سأحرص على تقديم معلومات مفيدة.
لإعادة تفعيل حسابك يرجي ارسال المعلومات التالية :
– معلومات التتبع لطلبات الشحن من قبل البائع المشحونة مؤخرًا.
– دليل على شحن أو تسليم طلبات الشحن من قبل البائع المشحونة مؤخرًا.
– العنوان (عنوان URL أو عنوان المتجر) للمتاجر الأخرى حيث تبيع هذه المنتجات، إذا كان ذلك ممكنًا.
– دليل يدعم تعريف نشاطك التجاري، على سبيل المثال، موقع الويب الخاص بالنشاط التجاري أو البريد الإلكتروني، أو المعلومات البنكية للشركة، أو معلومات تسجيل النشاط التجاري.
– الأسباب والأدلة الداعمة المرتبطة بأي حالات تأخير في تسليم طلبك.
يرجي ارسال هذه المعلومات الى الإيميل المذكور اعلاه : selleraccount-review@amazon.eg.
ولو كنت في حالة الى الدعم الإضافي لا تتردد في التواصل معنا عبر منتديات البائعين.
وتفضلوا بقبول فائق الإحترام والتقدير ,
وشكرا
اش