شكوي اصالة علي منتج علي منتج عام
جاتني شكوي اصالة منتج علي منتج عام وعملت كل الحلول ولم تنجح العمل مع امازون مرعب ومخييف ونعمل في قلق
واقسام ادارة امازون كل ادارة مستقلة ولاتتواصل مع بعض تواصل مع جميع الاقسام من ادارة صحة الحساب الي فريق دعم البائع الي مدير الحساب ولم اجد ايجابة للشكوتي كيف منتج عام و هو تي شيرت ياتي بشكوي منتج مزيف واكد المنتج عام فهل من مغيث وسابدا فعلا بتقليل البضاعة وو قف العمل تدريجيا خوفا من ضياع المال والبضاعة واللة المستعان
شكوي اصالة علي منتج علي منتج عام
جاتني شكوي اصالة منتج علي منتج عام وعملت كل الحلول ولم تنجح العمل مع امازون مرعب ومخييف ونعمل في قلق
واقسام ادارة امازون كل ادارة مستقلة ولاتتواصل مع بعض تواصل مع جميع الاقسام من ادارة صحة الحساب الي فريق دعم البائع الي مدير الحساب ولم اجد ايجابة للشكوتي كيف منتج عام و هو تي شيرت ياتي بشكوي منتج مزيف واكد المنتج عام فهل من مغيث وسابدا فعلا بتقليل البضاعة وو قف العمل تدريجيا خوفا من ضياع المال والبضاعة واللة المستعان
0 replies
Seller_ReIxN2TElkxPu
تعرضت لمشكله شبيه وكان فريق صحة الحساب يتكلم معي مثل الروبوت … مهزلة وقلة احترام لشريك البيع
Seller_q8Ycbs0ojOIlX
يعني انت بتبيع تي شيرت مكتوب عليها ايه؟
هيا في العام بس مكتوب عليها ايه؟
لو عليها اسم براند كبير وانت بتبيعها علي انها عام ده غلط واكيد اللي بيشتريها مش بيبص علي انها عام ولا مش عام بس بيشتري الاسم اللي عليها ولما بيستلمها بيشتكي انه مش اصلي علشان عليها مثلاً اديداس وهيا مزورة او مقلدة اديداس
الشغل مرعب مع امازون في بعض الحاجات التقنية الاصلية ولكن اصبحت اتجنبها علشان فيه مشترين بيستغلوا التقنيات ويعقدوا الامور علشان يعملو ارجاع للسلع
الحمد لله علي كل شي
وبلاش تبيع حاجة عليها اي براند
ربنا يوفقك يارب
Seller_q8Ycbs0ojOIlX
طب هو العميل اشتكى قال ايه
لما مفيش ماركه محددة قال ايه ولا اختار ايه
ساعات والله اعلم اللي بيتلقي المكالمة من فريق دعم المشترين بيحاول انه يخدم وبزيادة العميل فممكن يعمل مشكلة وهو مفيش مشكلة ويصعد الموضوع
مش عارف اقولك ايه بس ربنا معاك
Seller_lFInDnp4F5Qk9
يا جماعة الشركة دي بتعمل كل حاجة غلط دلوقتي والعمل معاها خطر على أي تاجر وعشان كدة أنا وقفت البيع من فترة لكن ليا حق لسة بحاول آخده، أنا طلع من عندي منتج راح لعميل وما وصلش للعميل والمفروض إتعمله مرتجع وبقاله أكتر من 6 شهور مكتوب عليه جار الإرجاع إلى البائع يبقى الطبيعي إن الشركة تعوضني لكن في الحقيقة عملت مليون شكوى ومليون طلب تعويض وكل طلبات التعويض بتترفض بدون ذكر أي أسباب وبمنتهى التعنت والإستفزاز دعم البائعين بقى بيردوا ردود روتينية باردة وشغالين نسخ ولزق أي ردود يا إما مالهش علاقة بالشكوى يا إما يقولك روح قسم التعويضات مالناش دعوة وأعتقد متعمدين عشان يزهقوا التاجر ويسيب حقه وينسى !! من الآخر الحلول الودية ما تنفعش معاهم وعشان كدة أنا عملت جروب جديد على الفيس بوك بجمع فيه كل التجار اللي إتنصب عليهم من الشركة دي إسمه (أمازون بتنصب على التجار) وأي حد حصله ضرر من العمل مع الشركة دي وله حق ونصبوا عليه يدخل يكتب إسم الجروب في البحث في الفيس بوك وينضم لينا لحد ما نجمع عدد كبير ونوكل محامي مشترك يرفع قضية ضد الشركة ويجيبلنا حقوقنا بجانب تعويضات إضافية ومصاريف القضية، هو ده الحل الوحيد للتعامل مع النصابين دول
Seller_pTdEGyy3RCJTn
مرحبا @Wilderness_eagle
أنا داني من أمازون.
أستطيع أن أفهم أن حسابك تحتوي على انتهاك وهو شكاوى من الأصالة.
يرجى محاولة فهم سبب استلامك لهذه الشكوى وسبب عدم قدرتك على تقديم فاتورة صالحة من المورد المعتمد وكيف تعتقد أنه في المستقبل لن يتكرر هذا النوع من الانتهاك وإذا كانت أمازون ستطلب المستند والفاتورة لإثبات صحتها، كيف سيتم تأكد من ذلك.
يرجى كتابة خطة عمل مع شرح الأسباب الجذرية للمشكلة والإجراءات التي اتخذتها لحل المشكلة والخطوات الوقائية المستقبلية التي قررت اتباعها على المدى الطويل للحفاظ على صحة الحساب وتجنب مثل هذه الشكوى.
لكي يتم قبول الاستئناف الخاص بك، ستحتاج إلى تحديد الأسباب الجذرية للمشكلة ووصف الخطوات التي اتخذتها لتصحيحها والخطوات الوقائية التي ستنفذها لضمان عدم حدوث ذلك مرة أخرى.
نطلب منك تقديم الفواتير لهذه المنتجات.
نسخ من الفواتير أو الإيصالات من المورد الخاص بك الصادرة في آخر 365 يومًا لـ ASINs المدرجة في الاشعار.
- يجب أن تعكس هذه المستندات حجم مبيعاتك خلال آخر 365 يومًا.
- يرجى تضمين معلومات الاتصال الخاصة بالمورد الخاص بك، بما في ذلك الاسم ورقم الهاتف والعنوان وموقع الويب. سنحافظ على سرية معلومات الاتصال بالمورد الخاص بك.
- يمكنك إزالة معلومات التسعير، ولكن يجب أن تكون بقية المستند مرئية. لتسهيل مراجعتنا، يمكنك تسليط الضوء على ASIN (s) قيد المراجعة أو وضع دائرة حوله.
يمكنك فقط إرسال ملفات.pdf أو .jpg أو .png أو .gif. يجب أن تكون هذه المستندات أصلية وغير معدلة.
يرجى تقديم التفاصيل الكاملة حول المورد الجديد وفئة المنتج الجديد.
ما مدى معرفتك بالمورد الجديد بأنه معتمد وموثوق ويمكن التحقق منه؟
كيف ستتم متابعة إدراج العنصر ذي العلامة التجارية وقبل الإدراج ستحصل على موافقة من فريق أمازون؟
ما هي عملية التغليف والشحن الخاصة بك؟
يرجى كتابة جميع التفاصيل.
يرجى تقديم الاستئناف باستخدام زر الاستئناف أو زر عرض الاستئناف الموجود بجانب القائمة المحددة.
إذا كنت لا ترغب في بيع هذا المنتج وتم حذفه من المخزون ، فيرجى قبول الانتهاك والإقرار به بمجرد محاولة تقديم استئناف جديد.
سيقوم فريق الاهتمام بمراجعة الاستئناف الخاص بك وسوف يرد عليك.
نحن هنا لمساعدتك
مع خالص التقدير،
دانيي
Seller_rhmR9LBwwqOF5
من الاخر شكوي الاصالة بقت ترند في امازون
حاليا العميل الي عايز يستولي علي منتج ببلاش و يرجع فلوسه باسرع ما يمكن فورا يعمل شكوي اصالة
التاجر المنافس اللي عايز يزيحك من طريقة فورا يعمل شكوي اصالة
لازم ادارة امازون توقف المهزلة دي الي بقت ترند و كل مصر عارفها
السادة مسؤولين امازون في مصر ارجو الزام العميل بارفاق صور المنتج لاثبات شكوي الاصالة خاصة لانها اصبحت مهزلة بكافة المقاييس
ارجوكم تاخدوا بكلامي في عين الاعتبار لان ما عندكم فحص جودة للتحقق من جادية شكوي الاصالة هي شكوي حقيقية او من عميل مزيف او من تاجر منافس مثل باقي منصات البيع
التجار عرفوا موضوع الاي بي و بيخلوا اصحابهم او اقاربهم يطلبوا المنتجات من التجار المنافسين و يعملوا شكوي الاصالة
الموضوع بقي مستفحل في امازون فقط ارجو وضع قيود لشكوي الاصالة مثل تصوير المنتج مع الشكوي لاثيات جديتها
شكرا
Seller_652zCHJsveISB
المشكلة مش هتتحل وحسابك هيغلق الحق حول الفلوس
Seller_7JKH048Kkzf2k
تعرضت لنفس المشكله من كام يوم والحل كان اني اختارت اني اقر بنتهاك سياسه امازون وقمت بحذف المنتج وارسلت ليهم وتم حذف الانتهاك ايضا هناك وقت يعني بعد 180 سيتم ازاله الانتهاك تلقائيا
الان انا واقع في مشكله الفواتير من المورديين الله يعني وتخلص
Seller_pTdEGyy3RCJTn
مرحبا @Wilderness_eagle
أنا داني من أمازون.
أستطيع أن أفهم أن قلقك يتعلق بالتعليقات وشكاوى من الأصالة
للحصول على أي نوع من المساعدة الإضافية، يمكنك الاتصال بفريق دعم البائع بالنقر فوق خيار المساعدة في مركز البائع، ويمكنك استخدام الرابط الوارد أدناه.
فريق دعم البائع
.يرجى الاتصال بفريق دعم البائع حتى تتمكن من فهم أنك قمت بإدراج العنصر ضمن عام أو علامة تجارية
إذا كنت الشركة المصنعة، فهل قمت بإنشاء قائمتك الخاصة أوتم إدراجها ضمن العلامة التجارية الحالية للآخرين؟
يرجى التحقق من الإشعار في مركز البائع في إشعار الأداء ومشاركته معنا حتى نتمكن من مساعدتك بطريقة أفضل.
نحن هنا لمساعدتك!
مع خالص التقدير،
داني